Szanowni Państwo,

zachęcamy do korzystania z naszego systemu do wystawiania faktur Subiekt123, tych z Państwa, którzy nie muszą prowadzić magazynu. Udzielenie licencji dla Klientów Biura jest gratisowe.

Już dzisiaj warto przejść na elektroniczny sposób wystawiania faktur, gdyż w roku 2024 wszystkich przedsiębiorców będzie obowiązywał KSef (Krajowy System e-Faktur) do czego Subekt123 będzie przystosowany i ułatwi Państwu pracę.

Wystawienie dokumentu sprzedaży w systemie jest niezwykle proste i zajmuje tylko chwilę, a wymiana dokumentów Państwa sprzedaży z biurem rachunkowym jest szybka i bardziej ekologiczna, ponieważ nie wymaga użycia papieru.

System do wystawiania faktur Subiekt123 znajduje się w tym samym miejscu, co Panel Biura, z którego już dzisiaj korzysta część z Państwa lub na naszej stronie.

 

 

Zainteresowane osoby zachęcam do kontaktu z biurem kancelaria@biuro-ag.pl

 

 

Dla tych, którzy jeszcze nie słyszeli o KSeF:

Kra​jowy System e-Faktur (KSeF) pozwala wystawić i udostępnić faktury w ustrukturyzowanym formacie.

Od 1 stycznia 2022 r. korzystanie z KSeF jest dobrowolne, natomiast od 2024 r. planowana jest jego obligatoryjność. Każdy przedsiębiorca będzie musiał wysłać swoją fakturę do Ministerstwa Finansów przed wysłaniem do kontrahenta, a moment wysyłki do KSeF będzie terminem wystawienia. Każda faktura zostanie opatrzona unikalnym numerem, będzie to jednoznaczne z wprowadzeniem jej do obiegu prawnego.

Z systemu obecnie korzystać mogą:

    • Przedsiębiorcy zarejestrowani jako czynni podatnicy podatku VAT,
    • Podatnicy zidentyfikowani w Polsce do szczególnej procedury unijnej OSS, posiadający polski identyfikator podatkowy NIP,
    • Przedsiębiorcy zwolnieni z podatku VAT.

W momencie, gdy system ten stanie się obowiązkowy, każda faktura i jej korekta będzie musiała zostać przesłana i przyjęta przez KSeF – dopiero wtedy będzie miała moc prawną. Również nabywca będzie miał obowiązek pobierania faktur, które zostały na niego wystawione przez podatników, od których nabywał towary/usługi, zaś datą otrzymania dokumentu przez nabywcę zostanie uznana data przyjęcia go przez KSeF.

 

Do KSeF zgodnie ze schematem opublikowanym przez Ministerstwo Finansów przesyłane są następujące dokumenty wraz z ich korektami:

  • faktury sprzedaży (w tym także do paragonu)
  • faktury uproszczone
  • faktury zaliczkowe (także rozliczeniowe)
  • faktury marża.

KSeF nie przyjmuje pozostałych typów dokumentów, między innymi: paragonów, paragonów imiennych, faktur RR, not korygujących – te typy dokumentów nie podlegają wysyłce.